سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :13
کل بازدید :66196
تعداد کل یاداشته ها : 569
103/2/29
1:21 ع
عسل به علت داشتن گلوکز ، تاثیر مهمی روی عضلات قلب دارد که باعث تحریک قلب، افزایش جریان خون در شریان‌های انشعابی و تنظیم فشارخون می‌شود.

دکتر معرفی ، عضو هیات علمی دانشگاه در «سمینار عسل و معجزات آن: رویکرد سلامتی، درمان و زیبایی»، با اشاره به رویکرد درمان با انواع عسل خاطرنشان کرد: عسل به عنوان دارو برای درمان امراض معده مانند زخم معده، ورم معده و روده موثر است و به علت داشتن آهن و منگنز به هضم غذا کمک کرده و ترشح شیره معده را به حالت طبیعی برمی‌گرداند.

عسل دارای کنش دوجانبه بهم آمدن زخم‌های خارجی و داخلی مانند زخم معده و کنش تقویت‌کننده دستگاه عصبی بدن است. همچنین از این ماده به عنوان تقویت‌کننده حافظه نیز یاد می‌شود.

وی همچنین به خواص دیگر عسل از جمله افزایش میزان آهن خون و شرکت در فرآیند تکثیر گلبول‌های قرمز اشاره کرد و افزود: عسل دارای اثرات باکتری کش و باکتریولیتیک است و تاکنون رشد هیچ میکروبی در آن مشاهده نشده است. با مالیدن عسل به محل سوختگی ، مانع رسیدن هوا به پوست شده، از شدت درد کاسته و از تاول زدن جلوگیری می‌کند.

عضو هیات علمی واحد کرج در این زمینه به افزایش رویکرد کشورهای جهان به فواید عسل و تنوع محصول براساس کیفیت و خصوصیات مختلف از جمله رویکرد سلامتی و زیبایی با عسل و فرآورده‌های زنبور عسل و ژل رویال اشاره کردند.