سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :19
بازدید دیروز :13
کل بازدید :66208
تعداد کل یاداشته ها : 569
103/2/29
6:11 ع
دوشنبه، 8 فروردین 1390
 
 
هرمزگان الگوی استفاده از لامپ های کم مصرف
 
مدیرعامل توزیع نیروی برق هرمزگان:
  

با اجرای برنامه های مدیریت مصرف در بخش تجاری تا پایان سال 90، میزان مصرف برق مشترکان این بخش باید 20 درصد کاهش یابد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از این استان به عنوان الگوی استفاده از لامپ های کم مصرف در کشور نام برد.
به گزارش رصدآنلاین از پایگاه خبری وزارت نیرو، مهندس "محمدصادق وجدانی" در نشست با روسای اتحادیه های صنفی استان هرمزگان، گفت: در سال گذشته با جمع آوری لامپ های التهابی و پرمصرف از مراکز تجاری، این استان به عنوان الگوی استفاده از لامپ های کم مصرف شناخته شد.
وی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن مقوله مدیریت مصرف برق در مراکز تجاری، افزود: با اجرای برنامه های مدیریت مصرف در بخش تجاری تا پایان سال 90، میزان مصرف برق مشترکان این بخش باید 20 درصد کاهش یابد.
وجدانی اظهار داشت: تا پیش از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها، بهای متوسط برق مشترکان تجاری به ازای هر کیلووات ساعت حدود 550 تا 600 ریال بود که با اجرایی شدن این قانون به حدود یکهزار و 200 ریال رسید و چنانچه برنامه ریزی منسجمی برای آگاه سازی و اطلاع رسانی به مشترکان در زمینه روش های کاهش هزینه برق مصرفی تعریف و اجرا شود، انتظار می رود مشترکان تجاری با اجرای روش های ساده و کوتاه مدت تا 20 درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند و در دراز مدت نیز با برنامه ریزی کامل، مصرف منطقی برق در بخش تجاری نهادینه شود.
به گفته وی، مصرف برق مشترکان تجاری در هرمزگان حدود هشت درصد (معادل 440 میلیون کیلووات ساعت) مجموع مصرف برق این استان  را تشکیل می دهد.
مدیرعامل توزیع نیروی برق استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در صورت اجرای برنامه های مدیریت مصرف برق در بخش تجاری، انتظار می رود حساسیت های مثبت در زمینه کاهش مصرف توسعه یابد و مصرف برق این بخش تا 20 درصد کاهش داشته باشد.

http://rasadonline.com/view-4544.html